Funny chelsea vs barcelona




sungguh tidak ku sangka pasukan favourite(chelsea) aku masuk final champion league season ni . hahaha. yela, dari peringkat kumpulan pun tengok gaya main macam bengong je. hahaa. tapi lepas tukar manager chelsea dah bertukar menjadi hebat. haha. season ni memang tak sangka lah dieorg boleh kalah kan barcelona kat semis hari tu. masa aku gi tengok dengan kawan-2 aku kat Nashmir,jitra. aku tak sangka langsung chelsea menang . dalam hati asyik cakap "hmm , mintak jangan kalah terok sangat" ..huhu . malam tu 1st leg . gembira la jugak sebab menang tapi 50% je. 

Tapi yang aku akan igt sampai mati aku.  Game 2nd leg kat Nou camp,barcelona la. memang la kena 2-0 dulu mase mula-2. plus sorang kena red card(terry) . haaaa. mase tu aku tak frust sgt sebab aku tahu malam tu chelsea akan kalah . hahaaah .(lalangnye aku) .Pada masa tu tiba-2 kat jitra hujan lebat. dan pakat ramai-2 lebih 100 org kat kedai mamak tu masuk bagi penuh tmpt dalam ada yang diri ada yang duduk . sebab sbelum tu duduk luar mengadap screen besar. hahaa. masa tu la chelsea score. dan hanya tuhan ja tahu aku jerit macam orang gila. aku cekik kawan aku( fans barca) sbb sbelum tu dia kutuk chelsea. hahahah. aku asyik cakap kat dia "hang tengok tu! hang tengok tu ! hebat dak?! " hahahaha. seronok sgt chelsea dpt score. sbb kalau ikut syarat chelsea layak dgn away goal. hehehe. 

Sumpah malam tu hanya fans chelsea ja dapat rasa macam aku ni. Lagi pun memang aku geram ngn barca sebab masa musim 2009 dulu team dieorg pernah buat aku nangis. hahahaaa. semis chmpion league jugak lah . dieorg kalahkan chelsea minit-2 akhir. Akhirnya dendam chelsea terbalas.  Tambah gembira lagi malam tu sebab torres score bagi 2-2 . hahaha. memang kelakar kalau pikir-2 balik masa tu. sebab aku jerit gila babi woo . hahaha. sampai rasa nak muntah lah.. hahaa. serious tak tipu. hahaa. dah la malam tu aku mai kedai mamak tu dengan naik toyota hilux .haha lawak-2. puas sungguh aku malam tu tengok bola. pengalaman yang lawak malam tu. haha tak sabar nak tengok 19 mei ni final chelsea lawan bayern munich. 

No comments:

Post a Comment